Ahli kongsi gelap

Rabu, 10 April 2013

Bila aku dah start membebel tentang hAK .





Bismilahirahmanirahim


Tajuk entry saja pun dah over . 
Terasa macam title cerita sinetron Indonesia 
petang - petang pulak . 
Okay , sila abaikan tajuk entry aku yang 
tak seberapa nak megah tu . 
Aku tak tau la blog aku neyy ada readers atau tak . 
Ada atau tak , itu belakang kira . 
Sekarang  , motif utamanya ialah aku suka menaip , bercerita benda yang tak penting dan membosankan . 
bosan sangat ke weyy  ??
 Orang tak nak baca tak pa .
 Aku suka baca apa yang aku tulis berulang - ulang kali . 
Mana tau kalau satu hari nanti aku ditakdirkan jadi seorang nenek yang comel . Boleh laa aku tayang blog aku neyy sambil buat muka bongkak tak cukup talam depan cucu - cucu aku kan . 
Mesti cucu - cucu aku bangga ada 
nenek yang meletoppp vouge gedevasss macam aku kan . 
 Baru la meriah riang raya nestle cornflakes orang kata .
 * Banglaaa . Banglaaa *
Wahh , i terfeeling lebih la youuuu .
Eeee , yurkssss :P


..............................................................................................................

Maybe ,
 Nanti mesti cucu - cucu aku akan cakap macam ni :-
" Wahhh , kelas lah nenek kiteeee . Tua - tua nak mampus pun ada blog lagi .  "


Aku pun mesti reply cakap dekat diaorang lebih kurang macam ni :-
 " Biasa cuuu . Tengok kaki laaa . 
Nenek masa muda - muda dulu Kak Long kawasan . 
Lu langsi , Lu memang berani . Hokhokhok 
* Gelak bongkak sambil batuk * "


- Verangan plus Overacting -
..............................................................................................................


Back to the topic , 

Apa itu hak ? Hak tu bukan bermaksud ' haktuihhhh ' okay .
Hak itu adalah hak kita sebagai seorang manusia
dalam mengharungi kehidupan yang penuh onak duri , 
berliku dan berselekoh tajam serta bla bla bla bla lagi ..

Exceli ,
Aku tak tau apa maksud hak yang sebenar - benarnya . 
Cuma , saja nak mengada bercerita berdasarkan 
pendapat aku  yang sudah lapuk ditelan zaman .
Walaupun orang tak tanya . Tapi aku tetap nak cerita jugak !
* sambil hentak - hentak kaki *

# Sila google untuk maklumat yang lebih spesifik yaa
tuan puan kakak abang datuk nenek sekalian .


Perkara biasa yang terjadi kepada para blogger sama ada secara realiti atau fantasi ialah 
mesti ada satu daripada sepuluh manusia mempunyai ilham untuk berkata macam ni :

" Ehh , budak ni syok sendiri pulak dia . Taip entry panjang merapu bukan main . Dah la tak ada faedah lepas tu tak ada readers pulak . Buat malu jaaa . Jom kasi boooooo sama diaa . Boooooooooooo " 
* yang part ' boooooo ' tu aku saja tambah bagi nampak real sikit *


Herrr , orang macam ni memang aku hanggin . 
Kita tak kacau dia . Dia kacau kita . 
Kalau setakat kacau ja tak apa la jugak . 
Ni siap mengata kaw - kaw kalah kopi cap kapal api lagiii . 
Amboi . Amboi . Biasaaa naaa mulut depa . 
Kalah serombong kereta api bawa arang batu .
Sakit pulak hati kiteeeee .

Babe . U know what ,
Kalau bukan kita yang nak rasa syok sendiri - sendiri , 
siapa lagiiii ??? Tell me . Arghhh .
 * Tepuk meja kuat - kuat sambil jilat lolipop *

Tahukah anda ,
Pepatah ada mengatakan bahawa :

" Dua tiga kucing berlari , 
Mana nak sama si kucing belang , 
Dua tiga boleh ku cari , 
Mana nak sama incik abang sorang "

Ehh . Ehh . Salah pantun . CUT ! CUT !
Maaf . Maaf  . 
Soundcheck Soundcheck ... 123 ... playback again 

Pepatah yang benar dan terbukti kebenarannya berbunyi begini ya tuan puan sekalian:
" Sebab pulut santan yang binasa , Sebab mulut badan yang terseksa"


Yes , got it , pepatah ini barula dikatakan tepat bergaya mutu dan keunggulan .


Kalau aku jumpa orang macam neyy , aku sumbat terus kasut terompah dalam mulut dia . 
Biar dia kunyah - kunyah terompah tu semua sampai lumat . 
Rasakannnnnnn kerapuhan kasut terompah tersebut dan 
nikmatinya dengan penuh kelazatan yang tiada tolak bandingan .


Kalau ada rasa macam tak puas hati dengan seseorang . 
Cakap la siang - siang . Malam - malam tak boleh , sebab time tu orang nak tidoq !
Slow talk . Jangan maki hamun . Jangan k Jangan .
Kanggg naya ja ada yang tersumbat lobang hidung sebab kena tumbuk dengan lesung batu .


The fact is ,
Hak bersuara , Hak individu . 
Rakyat Malaysia di beri hak untuk bersuara bagi 
mengutarakan pendapat masing - masing .
Nak kata apa . Itu hak mereka . 
Tapi , berfikir dahulu sebelum berkata - kata
 itu tersangat sangat sangat lah penting ya tuan puan 
ibu - ibu bapak - bapak sekalian .
Kita perlu fikir sama ada kata - kata yang bakal kita keluarkan itu 
bakal memberi kesan positif atau negatif ?
Bakal menguris hati atau mengembirakan hati orang yang mendengar ?
 Jadi kesimpulannya di sini , 
berfikirlah dengan waras nescaya anda akan selamat dunia dan akhirat .

Akhir kata , pesanan iklas dari penaja
" BERKATA - KATA LAH ANDA , SEBELUM ANDA DIKATAKAN "


p/s : 
Belive it or not , gua hanya bertukar kejam di alam maya sahaja .
 Di luar alam maya , semestinya tidak sama sekali . 
Saya aku sebenarnya seorang yang lemah lembut , sopan santun , 
berbudi bahasa , bertatasusila , hormat warga tua , berjiwa remaja , 
suka minum ribena di waktu senja dan bla bla bla . Awww .
Erkkk --'' 
* Muntah cendol basi *

See , kan aku dah melalut bukan main punya panjang ayat . 

Okay , thanks anyway . Bye . Love :)

Tiada ulasan: