Ahli kongsi gelap

Khamis, 25 April 2013

Sebenarnya , Saya isteri dia .



Bismilahirahmanirahim 

Tengok tajuk pun confirm hampa dah tahu aku nak tulis apa .
Kan ? Kan ? Kan ?
Guess what , disebabkan aku terlalu obses dengan cerita ni , jadi aku telah berusaha 
sedaya upaya untuk pulang awal dari tempat kerja pada setiap hari Jumaat .
Masa kerja pulak tak menentu . 
Kadang - kadang aku terpaksa la jugak balik lambat sedikit dari kebiasaan . 
Sebabnya , customer ramai , ada meeting then bla bla bla lagi .
Kerja sebagai Digi's promoter pun penat jugak kowt .
Kadang - kadang orang nampak macam kami kerja duduk 
rileks rileks goyang kaki goyang tangan ja .
Padahal diorang tak tau yang kerja as promoter pun banyak 
cabaran dugaan panca roba onak berdurinya sehingga kadang - kadang tu terasa macam nak 
memfiredkan diri sendiri ja . Dont judge a book by its colour okay . 
Kalau nak rasa macam mana yang aku rasa . 
Try la pergi apply kerja as a promoter or kerja yang ada kaitan dengan customer service .
Then , you will feel it . Cash . Hahaha . 
Setiap minggu aku selalu la jugak terlepas nak tengok drama bersiri adaptasi dari novel tu .
Kadang - kadang dapat tengok half  half ja sebab tayangan cerita tu start pukul 9 malam sampai 10 malam . 
Aku pulak , habis waktu bekerja around 9 o'clock or paling lewat pun 10 o'clock .

So , nak tahu macam mana aku settelkan masalah ini supaya aku tak terketinggalan untuk turut
tumpang setempek menyaksikan drama tersebut ?

Begini caranya :

Aku tengok dekat Tonton.com . Tu pun kalau broadband tak overlimit lagi aaa .
Kalau overlimit confirm aku bebai terus tapi tak ada la sampai hentak - hentak kaki .
Paling teruk pun aku buat muka duckface macam ni :(
Yang sadisssnya , broadband aku memang selalu kuota ovelimit .
Asyik loadinggggggggggg saja . 
Nak tunggu maxis upgrade kuota kena tunggu hujung bulan . Lambattttttt der .
* Ehh , Kerja Digi promoter tapi pakai broadband maxis apakah ? 

Last sekali disebabkan aku tak dapat membendung rasa ketaksuban terlampau terhadap cerita tu ,
aku pun pergi la selongkar satu Parit Buntar cari novel tu . Tak jumpa .
Aku cari lagi lagi lagi dan lagi . Tak jumpa jugak ! Banyak yang dah sold out . 
 Ohhhmakguard

Lepastu , aku terus call Anis sebab dia kerja part time dekat kedai yang ada jual novel .
Nampak tak ? Nampak tak ?
Bertapa bersemangat wajanya aku pada masa tu sehingga sanggup menganggu kosentrasinya bekerja . Hahaha . 

...........................

Aku : " Hello Anis , dekat kedai hang ada 
jual novel Sebenarnya , saya isteri dia tak ? "

Anis : " Alaaaa , tak ada la Tikah . Dah habis . Baru ja sold out . Ada orang beli dah haritu "
* dengan nada suara yang sengaja disedihkan *

Aku : " Alaaaaa weyyy , Apasal hang jual pulak dekat orang tu ? "
 * Kecewa *

Anis : " Mana la aku tau hang nak beli . Dulu masa ada banyak hang tak mau pun beli . Gataiiiii . Hahahaha "
* Sempat lagi tu dia smash aku . Kohasamm sungguh budak ni . Haha *

Aku : * krik krikk krikk -.- 

...............................

Disebabkan , dekat kedai Anis tak ada jugak .
So ,
 Aku ambil keputusan drastik nak pergi cari jugak kalau boleh sampai dapat . 
Siap paksa kawan - kawan suruh ikut teman aku pergi cari novel tu . Satu PB kami round .
Semua kedai buku kami terjah .
See , bertapa tekadnya aku hari tu . Hahaha .
Last sekali , tak jumpa jugak . Semua sold out jugak habaq hang !

Dah semua kedai sold out . Esoknya , 
Aku suruh junior tempat kerja aku order online la terus .
Mahal la jugak kosnya sebab termasuk dengan harga penghantaran sekali .

Novel tu ( RM 30 ) + Kos penghantaran ( RM 5 )
TOTAL COST = RM 35 

Around 5 days macam tu kowt aku tunggu . 
Then , baru sampai novel yang di order tu . 
Terus terkinja - kinja keseronokan terlampau . Haha .
Excited nak mampusss
Novel tu yang tebal macam kamus dewan bermuka surat 897 tu aku mampu habiskan 
dalam masa dua hari setengah ja . 
Padahal kalau suruh aku baca buku teks sekolah yang bermuka surat
100 lebih tu , setahun pun belum tentu aku habis khatam .
Teruk sungguh perangai . 

Yang penting ,
aku dah tau ending cerita tu macam mana .
 Kalau termiss tengok TV pun tak apa dah kowt rasanya .
Hahaha .

Watchaaa this ...



Promote :
VERSION ADAPTASI DARI NOVEL ke kaca TV 



Dibintangi oleh :




Tiz Zaqiah Razak as  Syafa Aqira 
Izzue Islam as Firash arshad @ Acad @ Chad

Seriously , cerita dia best . 
Tak rugi beli novel tu mahal - mahal . 
Sanggup i pergi cucuk duit dekat ATM malam - malam tau . 
Nasib laa ending cerita dia tak buat i rasa menyesal dua tiga hari .

Cerita dekat TV pulak baru 4 episode . 
Tak sabaw benar nak tunggu episode yang ke 5 esok malam . 
Hikhik * Mengadaaa *

Got to go . Thanks reading . Bye . 
 Enjoy watchingggg ya ibu ibu bapak bapak sekalian . 

P/s : Novel ini sesuai untuk orang yang kuat verangan macam aku dan rasanya tak sesuai  untuk kanak - kanak yang berumur 17 tahun kebawah .


Tiada ulasan: